CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Thursday 20 February 2014

MENAMBAH KARISMA DAN WIBAWA

MENAMBAH KARISMA DAN WIBAWA

Hakikatnya sudah menjadi lumrah bagi manusia ingin dihargai dan diperlakukan dengan sewajarnya, tidak ada orang yang suka diperlekehken dan tidak ada orang yang suka direndahkan oleh orang lain. Hal ini sesuai dengan penciptaan manusia itu sendiri yang dibekali harga diri dan kemuliaan.

Akhlak yang mulia menjadikan seseorang itu disegani dan dihormati, tetapi masih terdapat lagi orang yang yang yang memperlekehkan dan merendahkan kita walaupun kita telah memiliki akhlak yang terpuji. Pada zaman kini, yang berada dipandang tinggi dan terhotmat berbanding mereka yang mempunyai akhlak yang terpuji.

Maka untuk menjadikan kita beerwibawa tidak cukup dengan akhlak yang baik sahaja, tetapi kita perlu mencari ikhtiar yang lain iaitu dengan mengamalkan surah al-Fatihah. Kita boleh berharap dan ayat dan kalimah al-Fatihah ini supaya ia mampu menyatukan jiwa kita dan menyinar cahaya dari tubuh kita sehingga orang lain mengkagumi dan menghormati kita.

Caranya ialah, selepas sahaja selesai menunaikan solat wajib hendaklah berzikir diikuti bacaan al-
Fatihan 20 kali. Cuba mengamalkan setiap hari dengan kusyuk dan yakin bahawasanya Allah akan mengangkat harga diri kita juga memberikaan karisma kepada kita. Dengan izin Allah jua kita akan dihormati dan dihargai di kalangan sahabat-sahabat kita,


No comments:

Post a Comment