CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Tuesday 3 July 2012

RAHSIA AYAT AL-KURSI (RAHSIA ALLAH)

RAHSIA AYAT AL-KURSI (RAHSIA KEKUASAAN ALLAH)

Barangsiapa membacanya sekali selepas solat fardhu nascaya terpelihara dari tipu daya dan gangguan syaitan. Dengan membacanya, seseorang yang miskin akan menjadi kaya, dan jika dibaca ketika hendak tidur, nascaya akan selamat dari kecurian, kebakaran dan kekaraman.
Barangsiapa yang sentiasa membaca ayat Kursi, nascaya ALLAH akan kurniakannya dan ahli rumahnya kebaikan yang tidak terhitung banyaknya.
Barangsiapa yang berwuduk dan membaca sekali nascaya ALLAH akan meninggikan darjatnya setinggi 40 darjat dan ALLAH akan mendatangkan para malaikat menurut bilangan hurufnya, serara berdoa untuk si pembaca sehingga ke hari Kiamat.
Dan disebut dalam hadit lain: Barangsiaa yang membaca ketika hendak tidur nascaya ALLAH akan membuka pinru rahmat baginya hingga ke subuh, dan mengurniakan kota nur menurut bilangan rambut di badannya. Jika si pembaca  meninggal dunia pada malam itu, ia dikira mati syahid. 
Imam Jaafar Sadiq ra mengatakan:
Barangsiapa membaca sekali, nascaya ALLAH akan menhindar darinya 1,000 kali kesukaran duniawi, yang terkecik sekali ialah kemiskinan dan kepapaan  dan 1,000 kesukaran ukhrawi, yang terkecil sekali ialah azab neraka. 

No comments:

Post a Comment