CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Wednesday 12 March 2014

NASIHAT KUBUR

NASIHAT KUBUR


1. Aku adalah temat yang paaling gelap, maka teeraangilah aku dengan
TAHAJJUD

2. Aku adlaah tempat yaang paling sempit, maka terangilah aku dengan
SILATURRAHIM

3. Aku adalah tempat yang paling sepi, maka ramaikan aku dengan perbanyakkan
BACA AL-QURAN

4. Aku ialah tempat binatang-binatang yang menjijikkan, racunilah ia dengan
AMALAN SEDEKAH

5. Aku yang menyempitmu hingga hancur bilamana tidak solat, maka bebaskan sempitan itu dengan
SOLAT

6. Aku ialah tempat untuk merendam mudengaan cairan yang amat sakit, bebaskan rendaman itu dengan
PUASA

7. Aku ialah tempat MUNKAR & NAKIR bertanya, maka persiapkanlah jawapanmu dengan
perbanyak mengucapkan kalimah
LAILAHAILLALLAH

Sekecil apa pun amal ibadat, Allah swt menghargainya puluhan kali ganda 



No comments:

Post a Comment