CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Sunday 1 December 2013

KELEBIHAN SOLAT SUBUH

KELEBIHAN SOLAT SUBUH

SOLAT SUBUH  adalah catatan pertama siang hari bagi seorang muslim. Dalam rekod kesihatan juga aktiviti harian yang mula-mula dicatatkan ialah SOLAT SUBUH. Dengan kata lain, mulakan kagiatan harian dengan mendirikan solat subuh. 

Ini bermakna kita akn sentiasa berada dalam lindungan dan ikatan janji Allah swt, lalu sudah tentu Allah akan menjaga kita dalam keadaan baik daripada segalaa yang tidak baik, juga mencagah segala keburukan serta kejahatan.

Allah swt tidak akan memberkati hidup seharian kita jika kita tidak menunaikan solat subuh. Allah juga tidak akan mengucapka  selamat buat kita. Sesungguhnya, Solat Subuh merupakan petanda pertama seseorang hamba itu diterima Allah swt.

Solat subuh juga merupakan satu faedah yang besar , kemuliaan, kemenangan dan perlindungan kepada hamba yang melakukan solat subuh. Beruntung besarlah buat kita yang menunaikan solat subuh. Berbahagialah mereka-mereka yaang mendirikan solat subuh.

Berbunga-bungalah hendaknya jiwa hati Muslimin Muslimat yang mendirikan solat subuh. Namun di sebaliknya, akan terkutuk dan rugilah mereka-mereka yang mengabaikan solat subuh. 

    

No comments:

Post a Comment