CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Friday 10 February 2012

AYAT-AYAT PENGASIH DARI AL-QURAN

AYAT-AYAT PENGASIH DARI AL-QURAN
YANG BOLEH DIAMALKAN

1. Surah Yusof :4
"(Ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusof berkata kepada bapanya:
"Wahai ayahku! Sesungguhnya aku bermimpi melihat 11 bintang dan matahari serta bulan, aku lihat mereka tunduk membri hormat kepadaku".

2. Surah Al-Hujurat: 13
"Wahai umat manusia, sesungguhnya kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkebal-kenalan, (dan beramah mesra antara satu sama lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi ALLAH ialah orang yang bertakwa di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu)"

3. Surah Ali Imran : 14
" Dihiaskan (dan dijadikan indah) kepada manusia, kesukaan kepada benda-benda yang diingini nafsu, iaitu perempuan-perempuan dan anak-anak, harta benda yang banyak dan beerpikul-pikul, dari emas dan perak, kuda peliharaan yang bertanda lagi terlatih, dan binatang-binatang ternak serta kebun-kebun tanaman. Semua itu adalah kesenangan hidup di dunia. Dan (ingatlah) pada sisi ALLAH ada tempat kembali yang sebaik-baik (iaitu Syurga)"

4. Surah Ali Imran :31
"Katakanlah (Wahai Muhammad) :"jika benar kamu mengasihi Allah maka ikutlah daku, nascaya ALLAH mengasihi kamu serta mengampunkan dosa-dosa kamu . Dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun , Lahi Maha Pengasihani"

Air Wuduk juga boleh membuatkan seseorang itu kelihatan mukanya berseri-seri. Ingin ditekankan sekali lagi iaitu doa kita kepada ALLAH swt agar seseorang itu terpikat kepada kita tidak salah selagi tujuan kita itu tidak bercanggah dengan ISLAM.  

No comments:

Post a Comment