CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Tuesday 3 January 2012

ALLAH SWT MENOLAK 1 DOA DARI 3 DOA RASULULLAH SAW


ALLAH SWT MENOLAK 1 DOA DARI 3 DOA RASULULLAH SAW

'Amir bin Said dari bapanya berkata bahawa:
"Suatu hari Rasulullah saw telah datang dari daerah berbukit. Apabila Rasulullah saw sampai di Masjid Bani Mu'awiyah lalu beliau masuk ke dalam masjid dan menunaikan solat dua rakaat. Maka kami pun turut solat bersama Rasulullah saw.

Kemudian Rasulullah saw berdoa dengan doa yang agak panjang kepada Allah swt.

Setelah selesai beliau berdoa maka Rasulullah saw pun berpaling kepada kami lalu bersabda yang bermaksud:
"Aku telah mohon kepada Allah swt  3 perkara, dalam tiga perkara itu cuma dia memperkenankan dua perkara sahaja dan satu lagi ditolak.

1. Aku telah bermohon kepada Allah swt supaya tidak membinasakan umatku dengan musim susah yang berpanjangan. Permohonanku ini diperkenankan oleh Allah swt.

2. Aku bermohon kepada Allah swt supaya umatku ini jangan dibinasakan dengan bencana tenggelam (seperti banjir besar yang telah melanda umat Nabi Nuh). Permohonanku ini telah diperkenan oleh Allah swt.

3. Aku telah bermohon kepada Allah swt supaya umatku tidak dibinasakan kerana pergaduhan sesama mereka (peperangan, pergaduhan antara sesama Islam). Tetapi permohonanku tidak diperkenankan (telah ditolak).

Apa yang kita lihat pada hari ini, ialah negara-negara Islam sendiri bergaduh, orang kafir bertepuk tangan dari belakang.
APAKAH INI CANTIK KITA MELIHATNYA?

No comments:

Post a Comment