CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Saturday 14 January 2012

4 ORANG LELAKI YANG DITARIK WANITA KE NERAKA

4 ORANG LELAKI YANG DITARIK WANITA KE NERAKA

Seseorang wanita itu, apabila di akhirat nanti akan menarik 4 golongan lelaki bersamanya ke dalam neraka.

Artikel ini bukan untuk memprkecilkan wanita tetapi sebaliknya iaitu kaum lelaki memainkan peranannya dengan hak yang saksama serta waspada akan tanggungjawab yang dipikul.

1. AYAH
Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak mempedulikan anak-anak perempuannya di dunia, dia tidak memperdulikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainya. Dia memprbiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat. tidak cukup kalau hanya memberikan kemewahan dunia sahaja. MAKA DIA AKAN DITARIK KE NERAKA OLEH ANAK NYA.

2. SUAMI
Apabila sang suami tidak memperdulikan tindak tanduk isterinya. bergaul bebas di pejabat, menghias bukan untuk suami, tetapi untuk pandangan kaun lelaki yang bukan mahram. apabila sang suami mendiamkan diriwalaupun dia seorang yang alim seprti soalt tidak tangguh, puasa tidak tinggal, MAKA DIA JUGA AKAN DITARIK OLEH ISTERINYA KE NERAKA.

3. ABANG-ABANGNYA
Apabila ayahnya sudah tiada, tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh ke bahu abang-abangnya. jikalau mereka hanya mementingkan keluarganya sahaja dan adik perempuannya dibiaran mencong dari ajaran ISLAM ....TUNGGULAH TARIKAN ADIKNYA DI AKHIRAT KELAK.

4. ANAK LELAKI
Apabila seorang anak tidak menasihati ibunya peerihal kelauan ibunya yang haram dari ISLAM, bila ibu membuat kemungkaran, mengumpat, mengata dan sebagainya maka anak itu akan dipersoalkan dan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak. NANTIKAN TARIKAN IBUNYA KE NARAKA. 

Mari kita lihat betapa hebatnya TARIKAN wanita bukan saaja di dunia malah di akhirat tarikannya juga begitu hebat. maka lelaki yang bergelar ayah, abang, anak dan suami harus memainkan peranan mereka masing-masing.

Firman ALLAH swt
yang bermaksud:
"Hai anak Adam, peliharalah diri kamu serta ahli-ahli kamu dari api neraka di mana bahan bakarnya ialah manusia, jin dan batu-batu......"

HARGA SEORANG MUSLIM SUNGGUH BERHARGA. ALLAH SWT NILAIKAN SEORANG MUSLIM DENGAN SYURGA, SEMUA KAUM MUSLIMIN DIJAMIN MASUK SYURGA (SESIAPA YANG MENGUCAP KALIMAT TAUHID) 
DENGAN ITU JANGANLAH KITA MEMBUANG MASA ATAU TIDAK MENGENDAHKAN JANJI DAN PELUANG ALLAH SWT BERIKAN PADA KITA. 



No comments:

Post a Comment